Po roce se na našem gymnáziu uskutečnilo školní kolo Ekonomické olympiády, ve které si naši studenti mohli ověřit své znalosti z oblasti ekonomie a ekonomického myšlení.
Ekonomická olympiáda se na GHB koná již několik let a výsledkově je určitě na co navazovat. Nejdále se ve školním roce 2019 -20 dostal Pavel Dušátko, který v on-line celostátním kole skončil na dvacátém místě. Omezené možnosti za koronavirové epidemie však zabránily tomu, aby se finále mohl zúčastnit přímo v budově České národní banky v Praze.
Do krajského kola letos podle dosažených procent postupuje pouze vítěz školního kola. Celkové pořadí je následující:
1. Jakub Jakůbek, 7. A – 19 bodů z 25 (76%)
———————————————————–
2. – 5. Šimon Bečka, 1.C, Petr Blažek, 1. C, Filip Růžička 7.A, Tomáš Zvolánek 3.C – všichni shodně 16 bodů z 25 (64%)
6. – 8. Marie Doležalová, 4.C, Jonáš Novotný 4.C, Filip Blažek 3.D – všichni shodně 15 bodů z 25 (60%)
9. Lukáš Mühlfeit, 4.C, 7 bodů z 25 (28%)
A proč vlastně Ekonomickou olympiádu pořádat? Ekonomie je nedílnou součástí předmětu ZSV, kde je jí věnován necelý školní rok. Daleko důležitější však je, že prostřednictvím ekonomických teorií se studenti prakticky seznamují s tím, jak funguje trh, co si představit pod dnes tolik zmiňovaným pojmem inflace či jakou ekonomickou roli v naší společnosti hrají peníze. Ekonomické znalosti se též dají zužitkovat v občanském životě, kdy mohou pomoci ke zhodnocení různých grafů a statistik, které se dnes ve veřejném prostoru běžně využívají. Obvykle totiž dochází k tomu, že se s ekonomickým daty zachází velmi svévolně a účelově, přičemž se nejednou stává, že údaje jako HDP, výše státního dluhu či již třeba zmiňovaná inflace demagogicky využívá nejedna politická strana ke svému prospěchu.
Chcete-li se podívat na modelové otázky Ekonomické olympiády, podívejte se na vzorový test školního kola s řešením.